مرد کینه‌جو که موجر را تهدید به مرگ می‌کرد در بندرعباس دستگیر شد

پایان پیام‌های تهدیدآمیز مستأجر 



مستأجری که با ارسال پیامک‌هایی، صاحب‌خانه را تهدید به مرگ می‌کرد در بندرعباس دستگیر شد. این مرد جوان با دیدن آگهی اجاره خانه ویلایی  در سایت دیوار، به شماره درج‌شده بر روی آگهی  پیام‌های تهدیدآمیز ارسال می‌کرد تا آنکه دستش رو شد. این مرد متخلف اعتراف کرد:"به دلیل کینه‌ای که از موجر داشتم درصدد انتقام و تلافی از وی، اقدام به انتشار برخی الفاظ علیه او نمودم و او را تهدید کردم، حال از کرده خود، بسیار پشیمانم".

 

آغاز ماجرا

ماجرای این پرونده برمی‌گردد به دو ماه قبل، زمانی که صاحب‌خانه متوجه کاروکاسبی مستأجر در منزل مسکونی شده بود. وی منزل را به یک خانواده اجاره داده بود اما بدون اجازه او، مستاجر آن‌جا را به محل کاسبی تبدیل کرده بود. به همین علت صاحب‌خانه عذر این مستأجر متخلف را خواست. مستأجر مقاومت کرد و این باعث درگیری و زد و خورد طرفین شد به‌طوری‌که مستاجرعصبانی  با حکم قضایی مجبور به پرداخت دیه شد. موجر نیز با حکم دادگاه موفق شد او را وادار به تخلیه و ترک منزل مسکونی  کند.

 

مزاحمت‌های پیامکی

مدتی از این ماجرا گذشت تا آنکه مرد میان‌سال برای اجاره منزلش، اقدام به درج آگهی در سایت دیوار کرد. وی پس‌ازآن متوجه پیامک‌های تهدیدآمیزی از سوی فرد ناشناسی شد.  شاکی پس از مراجعه به پلیس فتا در اظهارات خود بابیان اینکه این پیامک‌ها  موجب سلب آرامش و آسایش خود و خانواده‌ام شده است، خواستار رسیدگی به شکایت خود شد . رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در این خصوص گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه  بنده‌منزل خود را برای اجاره در برنامه دیوار قراردادم و شخصی ناشناس از طریق ارسال پیامک با ایجاد مزاحمت اقدام به تهدید وی کرده ‌است، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

رد زنی و دستگیری

سرهنگ بهمنی، در تشريح اين خبر اظهار داشت: با توجه به اظهارات و ارائه مدارک و ادله لازم از سوی شاکی و با بررسی‌های به‌عمل‌آمده در روند رسیدگی به پرونده، اقدامات لازم برای ردیابی صورت پذیرفت که مشخص شد مستأجر قبلی شاکی به جهت اختلافات قبلی حین تخلیه منزل با دیدن آگهی اقدام به تهدید فرد نموده است.به گفته رئیس پلیس فتا استان، با حضور متهم و مواجهه با شکایت شاکی و تحقیقات و ادله‌ی پلیس، به بزه ارتکابی اعتراف کرد و اتهام خود را پذیرفت .او شرح ماجرا را این‌گونه بیان کرد:" با شاکی اختلاف قبلی دارم و ایشان موجر من است در طول مدت اجاره منزل سر موضوعاتی که خانه را تبدیل به محل کسب‌وکار کرده بودم دچار تنش و درگیری لفظی شدیم آن را تخلیه کردم  تا اینکه متوجه شدم  صاحب‌خانه قصد اجاره آن منزل را دارد به فکر انتقام‌گیری و تلافی افتادم، اقدام به انتشار برخی الفاظ علیه او نمودم و او را تهدید کردم ،حال از کرده‌ام بسیار پشیمانم".

جرم  توهین، اهانت در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بابیان اینکه  درنتیجه پرونده به همراه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا ارسال شد گفت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.رئيس پليس فتا استان هرمزگان تأکید کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.CYBERPOLICE.IR بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها